Com refredar begudes ràpidament i estalviar energia?
Segur que alguna vegada t’ha vingut de gust una beguda freda però resulta que et vas oblidar de ficar-la en el frigorífic. Ara gràcies a una nova tecnologia anomenada Rapidcool podràs refredar begudes ràpidament i estalviar energia.
La nevera i el congelador són els electrodomèstics que fins ara hem utilitzat per refredar líquids, però consumeixen molta energia. En les llars catalanes es produeix un consum elèctric al voltant de 2394 kwh amb només aquests dos electrodomèstics. Amb Rapidcool, a més d’aconseguir refredar les begudes molt més ràpid, també estalviarem una gran quantitat d’energia.
D’aquesta forma, estalviarem diners i també ajudarem al medi ambient. RapidCool estalvia més d’un 80% en energia si es compara amb les neveres obertes i un 54% en frigorífics amb porta de cristall. En el primer cas, l’estalvi d’electricitat s’estima en 832 euros, mentre que en el segon és de 219 euros.
Aquest sistema va ser inventat amb l’objectiu d’evitar tenir grans neveres funcionant contínuament per poder oferir begudes fredes durant les hores d’obertura dels establiments. En realitat, no és necessari mantenir les begudes fredes tot el temps, sinó que solament han d’estar fredes al moment de consumir-les. Amb aquesta idea va néixer RapidCool, un sistema de refrigeració de begudes “per demanda”.
En què consisteix Rapidcool?
El sistema Rapidcool se serveix de la tecnologia V-Tex per refredar llaunes i ampolles de la forma més veloç possible sense arribar a congelar-se. Es tracta de tenir un recipient amb líquid refrigerant (normalment aigua) a una temperatura d’uns 0 graus centígrads.
En aquest líquid s’introdueixen les ampolles que volem refredar i que “absorbiran” el fred del líquid de forma uniforme i en uns pocs segons. Per evitar la congelació entra en joc la tecnologia V-Tex que utilitza moviments per barrejar bé el líquid i així evitar que solament una part aconsegueixi una baixa temperatura.
La clau de l’èxit de la tecnologia patentada V-Tex de RapidCool és la forma en què la beguda s’agita sense que bombollegi en obrir-se. Així, després del procés, s’aconsegueix un refresc fred i intacte.
On s’aplica?
Gràcies a Rapidcool es podran crear màquines expenedores més eficients que no estiguin gastant energia contínuament per refredar les begudes, alguna cosa que també s’aplicaria en els grans frigorífics de molts supermercats.
També té aplicació per a les llars, amb màquines de menor grandària on refredar una o diverses llaunes i ampolles.
A la pàgina web de V-Tex, podreu saber més sobre el tema i veure diversos vídeos de la tecnologia en funcionament.
Deixar un comentari
Vols comentar?No dubtis a contribuir!